Pressrelease 2018-10-11: Landskronahem fibrerar sitt bestånd för framtiden!

Landskrona Energi och Landskronahem tecknar avtal om fiberslutning, byggnation av fastighetsnät och leverans av öppet stadsnät i hela Landskronahems bestånd om cirka 2 850 lägenheter och lokaler.

Som en del i satsningen att erbjuda 100% av samtliga hushåll i Landskrona möjlighet till fiber och öppet stadsnät väljer nu Landskronahem att storsatsa på fibrering av sitt bestånd.

– Landskronahem är som största fastighetsägare i Landskrona en viktig partner i målsättningen att ge alla medborgare möjlighet till framtidens digitala välfärdstjänster förutom tillgång till snabbare Internet, bredare TV-utbud och telefoni. Det innebär också att Landskronahem bidrar till Landskrona Stads digitaliseringsarbete vilket är en nyckelfråga inför framtiden, säger Jonas Florén, Landskrona Energi.

Avtalet mellan Landskrona Energi och Landskronahem innebär att Landskrona Energi under de närmsta åren ser till att samtliga fastigheter i Landskronahems bestånd blir fiberanslutna och att fiberbaserade fastighetsnät byggs till varje lägenhet och lokal för full tillgång till nuvarande och framtida digitala tjänster.

– För ett företag med så stort samhällsansvar som Landskronahem måste vi skapa alla möjligheter som finns för att driva utvecklingen framåt för våra boende och för staden. Genom att erbjuda en digital motorväg in i varje hem skapar vi ett värde för boende, vård och omsorgsförvaltningen och ger oss på sikt effektivare fastighetsförvaltning säger Mikael Forsberg, VD för Landskronahem.

För mer information:
Magnus Sjövik, stadsnätschef, Landskrona Energi, 0418-47 07 99
Jonas Florén, Försäljning, Landskrona Energi, 0418-47 07 97
Mikael Forsberg, VD, Landskronahem, 0418-569 31
Patrik Karlsson, Marknadschef, Landskronahem 0418-569 16

Fakta om Landskrona Energi:
Med visionen ” Tillsammans är vi alltid i ledningen och bidrar till en smartare stad att leva och verka i ” leder vi fram framtidens el, fjärrvärme och fiber i Landskrona stad. Lika viktigt är det att vi är med och formar vår stad genom smart digital och hållbar framtidstro. Våra 115 medarbetare ser till att cirka 25 000 kunder får el, fjärrvärme och kommunikationstjänster.
Fakta Landskronahem:
Med cirka 2 700 lägenheter är AB Landskronahem ett av Landskronas ledande bostadsföretag. Bolaget förvaltar även cirka 140 kommersiella lokaler. Företaget ägs av Landskrona stad. Hos oss bor du bekvämt och har stora möjligheter att påverka ditt boende. Här finns svängrum för alla.